maandag 18 november 2013

wolletjes

Het verwerken van een ruwe schapenvacht is een heerlijk werkje.

Een paar weken geleden kocht ik een prachtige blauwe Texelaar.Dit is de laatste vuile wol.Er zitten heel veel strootjes en grasjes in en die moeten er allemaal uit!Een hele klus.

Ik ben dus druk aan het wol spinnen.Negen strengen van de blauwe Texelaar en tien strengen van twee Drentse heideschaapjes.Die heb ik uit de schaapskudde van Bennevelt.
Het verven van wol vind ik ook al zo spannend maar soms zijn de natuurlijke kleuren zo mooi!
Als proef heb er wel eentje geverfd.

Ik denk dat de blauwe heel mooi past bij het natuurlijke grijs.De wol is geverfd met de voedings kleurstof van Wilton royal blue.
De verf is zo mooi van kleur en zo makkelijk te verwerken en ook nog eens heel goedkoop!
Voor mij geen andere wol verf meer.


9 opmerkingen:

Els zei

Mmmmmmmmm ... volgens mij heb je je spinnewiel aardig laten snorren ;-)

Jo Huijsman zei

Tjonge, wat ben jij druk geweest en wat een prachtig resultaat.

Jo Huijsman zei

Tjonge, wat ben jij goed bezig geweest en wat een prachtig resultaat. Je kan en mag zeer tevreden zijn.

els zei

Zo dat is intussen een aardige voorraad geworden.
Wat een prachtige kleur blauw. Hoe gaat het met je oog? Wanneer komt het andere oog aan de beurt.

mia zei

prachtige grijze wol, maar dat verven levert een hele mooie streng op.

Johanna Zweden zei

Wat zal jij genieten als je hier naar Zweden komt we hebben hier de filtmakeriet die alleen met schapen wol werkt
En wat een mooi kleur
Groetjes Joke

http://zweden-johanna.blogspot.se/search/label/Kilafors%20Filtmakeriet%20en%20Smederij

Joke Hardenbol zei

Prachtige kleur geworden. Je kan voorlopig vooruit met wol zo te zien.

Ik heb je een poosje geleden via het forum nog eens om je adres gevraagd om de bliklipjes op te sturen want dat was ik weer kwijt. Ik vermoed dat er met dat bericht iets mis is gegaan aangezien je niet hebt gereageerd. Als je de lipjes nog wilt wil je dan a.u.b. nog een keer je adres sturen? jokehardenbol@waterleliedesign.nl

miekequilt zei

O wat mooi geworden.

miekequilt zei

Wat een leuke hobby is dit. En wat genieten we met je mee.